Nedräkning till Japan

0 dagar kvar tills jag åker till Kyoto!

(Uppdateras automatiskt varje dag)


Update 11/9:
Det känns plötsligt som att det är så mycket kortare tid kvar... Bara för att den ändrar från 20 dagar till 19. Och jag har inte ens något boende än, börjar bli lite nervös faktiskt. Men jag litar på att John från Go! Go! Nihon grejar biffen!! På tisdag ska jag förhoppningsvis på möte med honom i Stockholm och efter det blir det en titt in på Japanska Ambassaden så att de skickar mitt visum också. Mycket som ska pusslas ihop nu känns det som!


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Emiinjapan

Kul att du hittade min blogg :D Ännu roligare att du länkade mig, jag ska göra det samma :D Ett litet typs från mig, TA INTE MED FÖR MKT VARAM KLÄDER XD Igår var det 33 grader varmt ute. Så packa inte ner någon dirket vinterjacka om du har trångt i väskan för den kommer inte behövas på ett tag :)

2011-09-11 • 02:19:31
Hemsida: http://picbyem.blogg.se/

Beatrice

Svar: Haha, va kul att du hittade min blogg också! Jag ska länka tillbaka till dig! :] Alltså, när jag först kom hit så hade jag lite problem med japanskan. Det tog liksom en vecka eller två innan jag riktigt kom in i rytmen i språket om du förstår vad jag menar. Men nu går det mycket bättre! Dock hade jag ju bara läst japanska i ett år innan jag for, och det är ju inte så länge hehe.

Angående kulturkrockar... Det som har varit svårast för mig är hur mycket japanerna röker och dricker. Ingen i min familj i Sverige röker, och de dricker väldigt sällan, så det har varit svårt för mig att acceptera här. De dricker gärna sake varje kväll, och på helgerna dricker de gärna liiiite mer ön de faktiskt klarar av. Men man vänjer sig, så det är ingen fara. :)

Hoppas att du får det awesome i Kyoto! 19 dagar går jättefort, tro mig. :)

2011-09-11 • 15:40:04
Hemsida: http://beatriceijapan.blogspot.com

Johanna

Hej sorry för att jag inte har svarat tidigare har varit lite upptagen!

Jag ska också länka dig, men det kanske tar sin lilla tid xD

Vi måste ses någon gång! Min skola ligger i Kyoto! Plus att det tar inte alls lång tid från Osaka till Kyoto.



Något som du inte behöver ta med dig....tjocka/varma kläder, det är skit varmt här i Japan!

Något som är bra att ta med sig....adapter, det kan vara svårt att hitta! Och ta med många deos!! Japanska deos är inte så bra xD



2011-09-16 • 10:44:03
Hemsida: http://johannaijapan.blogspot.com