Cocktail Black

Idag har jag skaffat mig en japansk mobiltelefon!! Jag har utan internet, och därför så kan jag bara sms'a (vilket man inte gör här annars, man mailar genom telefonerna). Men de flesta andra jag umgås med skaffade den här telefonen från AU också, så det blir billigt och bra. Får se om jag uppgraderar till internetanvändande om ett par månader, då kan ni vid datorn "smsa" till min mobil genom att maila. Låter inte alltför dumt va?



Telefonen fanns i ljusblå och rosa också... Men, det känns inte riktigt som jag. Den här modellen heter "Cocktail Black", hehehe. Kameran är 8.1 mp och har en massa roliga funktioner. Det är ungefär det jag vet om den hittills. Och att jag bara betalar runt 80 kr i månaden om jag inte ringer och smsar till folk som inte har AU. 

Jag tycker att det är lite kul iallafall. Nya prylar är så nice. 

Annars så har skolan gått bra! Har tränat adjektiv och klockan hela dagen, så det har varit som en repetion på det jag kunnat tidigare men glömt bort. Plus att man tränar ju hela tiden all japanska genom att lyssna på läraren och fråga saker - på bara japanska. 

För er som har frågat om det är svårt att hänga med på lektionerna när dom bara är på japanska:
Ja, det är svårt. Men lärarna är rätt duktiga på att se när vi inte förstår, och då använder dom kroppspråk, bilder, ritar på tavlan eller bara förklarar med andra ord vad det är dom menar. Så det funkar på något vis iallafall! Att ha lektioner på engelska skulle kännas rätt värdelöst om man faktiskt åker till Japan. Då hade jag lika gärna kunnat pluggat ett år på någon högskola som har japanska-kurser i Sverige. 

Funderar på om jag ska möblera om här så att det ser lite större ut... Vi får se. Film skulle sitta fint också.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Arctic

Vilken grym mobil :) I want it! Give it to me? :) (a)

2011-10-14 • 21:04:53
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/