Första skoldagen, del II

Jag har ju skrivit om "första skoldagen" här förra veckan, då jag var i skolan första gången. Men idag har vi verkligen startat på riktigt. Så nu är det del II - fortsättningen. Hör och häpna.

Så jag har alltså hamnat i nybörjargruppen - klass B (näst "sämsta" som jag sagt innan), och det är verkligen tillräckligt för mig. Har pluggat Steg 1 och 2 i gymnasiet, och även en kvällskurs på ett år i Sverige. Så ni kan ju tänka er vad mycket nytta jag har av den kunskapen här i Japan... (Ledtråd: Ungefär noll)

Min klass är superbra. Runt 15 pers, bara tre svenskar, resten är från asien ungefär. Väldigt mycket skratt och man känner hur alla är på samma nivå, så det är skönt. Dock har asiaterna ett liiitet försprång vad gäller kanji... Men det ordnar sig nog. 

Tänk er det här... Det är första skoldagen, du har gått media på gymnasiet i 3 år (slappaste ever, kommer knappt ihåg att vi hade några prov) och det första som händer är att du får 6 olika studieböcker, 50 glosor, 6-7 uppgifter och 10 kanjis i läxa. 

- .......... whoa. Till imorgon?
- Jajemän! :D Kanjin är dock till måndag!! Fighto!


Pluggat säkert 4-5 timmar idag, så nu sitter glosorna och jag har gjort alla uppgifter utom en. Duktig tjej. 

Och för er som undrar, lektionerna är helt på japanska.


Såhär går det till när vi svenskar pluggar.



» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Anki

Som jag alltid har sagt och jag säger det igen...Studierna blir vad man gör dem till...

Det är skillnad att plugga ett nytt språk på heltid och ha praktiska ämnen där man jobbar och utgår från den egna kreativiteten. Jag tror nog att du har lärt dig en hel del under dina tre år på media Sofia som du kommer att ha nytta av i dina framtida studier.



Kramar

Fröken Anki

2011-10-11 • 19:44:14

Smithereens

Redig läxa. :D Vad fick ni för uppgifter? Nyfiken.

2011-10-11 • 23:32:09

Marie Qvarnström

WHAAAT!? Ok, läxorna är väl lite väl men funkar. Men lektionerna är på japanska...!? Hur lyckas ni förstå? Jag som trodde att lektionerna brukar vara på engelska.

2011-10-12 • 10:21:08

Arctic

Det var mycket läxor. Är det jobbigt att hänga med på lektionerna eller förstår du vad läraren säger? :) Funderar på att åka och plugga i Japan. Vad fick dig att välja kyoto? :)

2011-10-12 • 12:44:57
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/