Kämpar på!

Hej på er vänner. Även om det verkar rätt osannolikt efter en veckas tystnad så jag kan tala om för er: Jag lever! Däremot så har jag inte tid att göra så himla mycket annat än att plugga hela dagarna. Går i skolan till 13 eller 15, efter det åker jag till något mysigt café och pluggar i en sisådär 6-7 timmar till. Nästa vecka är det nämligen slutprov, tre skoldagar håller det på. Så ni kanske förstår att jag har en del att gå igenom. 

Såhär står det på vårat schema inför proven: "Ni ska studera kapitel 31-50, det är viktigast. Men det är också viktigt att kunna kapitel 1-30. Då det gället kanji, provet kommet bestå av kanji från Unit 26-50, men också från 1-25. Så ni bör plugga på båda - men 26-50 är ju viktigast!" 

Med andra ord: Lär plugga tills jag avlider! Men det är ju så det ska vara inför slutprov.

Nu lär jag åka iväg med tvätt som dödar min studietid (Tur att dom har en sittbänk i tvättrummet. Glosor - here I come!). Har också kommit på det där att man lätt glömmer existensen av mat och fenomenet "toalett" när man pluggar, som om det skulle finnas saker som är viktigare än skolboken menar jag...

Vill känna att jag har tid att skriva om hur jag faktiskt har haft ett snöbollskrig i år, och hur det två dagar senare var 17 grader varmt på min balkong. Vill lägga upp bilder jag tagit till och från skolan. Och jag vill ha tid att göra en storstädning av lägenheten. 

無理です。(=muri desu=omöjligt)


15.3 grader, blev dock 17.4 som mest. I min lägenhet var det ungefär 12 grader samtidigt. 


Utsikten från min balkong, lite bättre än i förra lägenheten.
Eller ja, här lyfter jag upp kameran så högt jag kan. Det jag egentligen ser är en plastvägg. 


Här har ni ett bevis på att jag faktiskt är vid liv. Min hudfärg försöker dock få er att tro något annat...


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Charlotte

Hej Sofia! Du är så himla duktig tycker jag (vi) ! Det är verkligen beundransvärt hur du kämpar på, du borde få medalj! Vi tänker på dig, och håller tummarna såklart. Det kommer säkert gå bra på slutprovet - om du är så här flitig så är vi helt övertygade om att du klarar det galant. Heja heja heja!

Många kramar från Charlotte och Lasse

2012-02-23 • 12:42:06

alexandra

Super fin blogg! Följa varandra på bloglovin?



(Ber om ursäkt ifall du inte gillar sånna här kommentarer!)

2012-03-01 • 22:47:22
Hemsida: http://thisisalexandras.blogg.se/