Midterm test - över!

Proven är slut, jag har fått mina reslutat och jag klarade det!! Över 60% på varje prov = safe!

Jag är så lättad... Och det är är också min kropp kan jag tala om. Jag antar att jag har pressat den lite för hårt sen förra veckan genom att plugga nästan dygnet runt och sovit dåligt. Nu har jag blivit sjuk, hostar och det gör ont lite här och var. Imorgon ska vi egentligen göra japansk godis, lite som en pysseldag ni vet. Men jag vet inte om det är någon bra idé om jag hostar och gör mina klasskamrater sjuka... Får se hur jag känner mig imorgon bitti.

Igår var det en liten avskedskväll för Simon som åker hem till Sverige, så vi var och åt på en dyr restaurang där man steker kött och sådant själv på en grill som står mitt på bordet. På det här stället kunde man beställa in hur mycket som helst under två timmar för ungefär 300 kr. Helt okej, men kanske inte någonting man gör varje vecka. Jag åt mig mätt för typ tre veckor framöver. Och såsen som man doppade köttet i var så fruktansvärt god.


Sofia nr2, jag och Jens som väntar på mat med resten av de 13 personerna som var med!! Mysigt.

Både igår och idag har vi inte haft några läxor, och är inte så säker på att vi ens får några den här veckan överhuvudtaget. Är det ens okej att inte plugga någonting på en hel dag? Iallafall så idag åkte jag och några vänner till Fushimi Inari som är en av Kyotos mest kända shrines. Jättefint med alla röda portar över stigarna som går upp mot berget. Dock tänker jag åka dit någon mer gång med en fulladdad kamera och lite tidigare på dagen då solen är uppe!









Ska lägga upp mer bilder imorgon på facebook! Är alldeles för trött och utmattad för att ens kolla igenom alla bilder nu... Haha. Och imorgon ska jag förhoppningsvis skriva kontrakt till nya lägenheten (Simons gamla!). Kunde inte göra det nu sist för att det är ju såklart alltid någonting som krånglar. Däremot så har jag nyckeln redan, så flyttar nog över en del grejer imorgon kväll. Längtar efter en mjuk madrass <3 

Godnatt! Och förresten... Det är verkligen december på bilderna, inte klokt.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Kajsa

Har du några bilder på maikos och geikos som du vill dela med dig av?

2011-12-15 • 01:53:03
Hemsida: http://kajsatuolja.se

Anonym

sv: Jepp, maikos är geishalärlingar som bara finns i Kyoto och geiko är den feminina varianten av geisha. :)

2011-12-15 • 17:49:32

hanna

gaaah snyggaste bilderna! :3 teleportera mig dit bliz

2011-12-16 • 19:53:42
Hemsida: http://maozi.bubbleroom.se