Astrevlig kväll

Igår var...
  • Första gången en okänd japan pratar med mig på bussen
  • Första shoppingvändan
  • Första krogrundan
  • Första karaoken
  • Första (och enda?) gången jag gick från stan till lägenheten
En rätt bra kväll var det då iallafall. Åkte med Isak och Kiefer till cityyy för att byta någon datordel, och jag skulle köpa en längre internetsladd. Största affären någonsin. Tänk er typ ONOFF med anställda överallt, och du kan inte ens se väggen som är längst bort för att det är så stort. Jag kände mig rätt vilse när vi försökte hitta ut från affären - men vi kom ut, på ett helt annat ställe än vad vi gick in på. Ska spana in shoppingen mer vid något annat tillfälle, vi dog av hunger så hade ingen lust att traska omkring där. 

Och den här damen på bussen som pratade med mig sa att vi var så fina, och vi pratade om hur fint Kyoto är, och hur fint syrsorna låter på kvällen. Sånt är så kul, när man måste anstränga sig riktigt för att prata japanska och inte svenska/engelska hela tiden. Mer sånt, ja! 

Sen gick vi till en helmysig pub! Timmerväggar, lågt i tak, timmerbänkar, ungefär så. Folk hade skrivit på väggarna, ritat, satt dit bilder och visitkort osv. Mycket mysigt. Rockmusik var det också. Den andra puben vi gick till var en Irish Pub, där var det ungefär 50/50 av japaner och utlänningar. Mina två vänner diskuterade hur de skulle kunna "fånga fiskarna" som satt några bord bort. Dvs. två japanska tjejer som också dom spanade mot vårat bort konstant. Dom lämnade mig vid bordet och där satt jag helt själv. Men så kommer en japan fram och typ "Are these guys your FRIENDS?!", så tog han mig till sitt bord där han hade sina vänner! Hur trevligt som helst. 

Dom jag satt med fick lov att gå, så jag gick till mina vänner. Snacket bestod av hur man uttalar våra namn, våran hårfärg och hur långa vi är. "Sugoooiiiii". Vi gick sen till en karaokebar där vi försökte vårat bästa att sjunga på japanska och andra engelska sånger. Helt okej sådär. Fast det var mycket dyrare än vad jag trodde... Vi betalade ungefär 150 kr var, och då var vi där 1½ h. Så runt 800 spänn. G-a-l-e-t. Det måste vara mycket billigare här där vi bor...

Sen gick vi hem. Gick. I typ 40-50 min säkert. Kom hem halv fyra. Note to self: nästa gång, ta cykeln. Och kameran.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
hanna

aaaaaaaaah fan vad episkt!! :DD

2011-10-09 • 19:54:45
Hemsida: http://maozi.bubbleroom.se

Marie Qvarnström

Vad gulligt av japanen att ta med dig till hans bord! ^^

Låter som du har det toppen där borta :) Nog är Japan annorlunda än Sverige, speciellt vad det gäller lag och ordning. Tänk om svenskar kunde vara så också!

Massa kram!!

2011-10-12 • 10:17:20

Stina

Ah, i Tokyo är det tvärtom. Kommer det ingen bil, så går man i alla fall (i vissa fall springa)... Lite som i Sverige, haha! x)

2011-10-26 • 16:30:29
Hemsida: http://modifiedfebruary.blogg.se/