Höst!


Medans asiaterna i min klass har klagat på att det har varit kallt i Japan i ett par veckor nu, så har vi svenskar gått i linnen och shorts. Själv tyckte jag att det var svensk sommarvärme när jag kom hit för nästan en månad sen. Trots 25 grader och ständig sol sa en lärare "Det börjar bli lite kallt i Japan nu". Vad gjorde jag? Jo, jag skrattade.

Nu har det faktiskt varit lite småkyligt i ett par dagar, t.o.m. så att mina svenska vänner drar på sig tröjor och långbyxor. Själv stog jag den här morgonen och valde mellan kappa eller halsduk... Men det är sådär att det är jättekyligt på morgonen, sen blir det runt 20 grader mitt på dagen om det är sol. 

Halsduk is the shit. Asmysigt. 

Har förresten t.o.m. blivit lite röda löv på träden nu! Men jag kan inte riktigt få den där höstkänslan som i Sverige när man halkar runt på stora löv på trottoarerna... Japanerna är ungefär lika renliga av sig som ni säkert har hört. Dvs. dom sopar utanför sina små hus och butiker varje morgon och kväll. 

Bara 10 kanji i läxa tills imorgon! Känns nästan som att jag har en hel helg ledig bara för det, haha.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Thereses jul

Det är så kul att få höra om ditt liv därborta! Se hur vardagen är på en annan plats här hemma :)

2011-10-26 • 11:28:18
Hemsida: http://theresesjul.blogspot.com

Maria - med bebis i magen ☆

söt! :)

2011-10-26 • 16:14:51
Hemsida: http://fashionstars.blogg.se/

riiisboll

vänta bara tills vintern kommer då kommer japanerna faktist klä av sig :O kort kjol utan strumpbyxor och "tros-kortbyxor" XD



sv: yes I do girl XD jag gick där fram till juli detta år :) skulle ha slutat i okt d du antagligen kom dit :) helt random att jag såg dig på framsidan på blogg.se :D längtar sååå mycket tbax!

2011-10-26 • 20:59:52
Hemsida: http://riiisboll.blogg.se/

Kajsa

Jag har faktiskt en liknande upplevelse som du, fastän jag fortfarande bor i Sverige. Jag är nämligen född och uppvuxen i norra Norrlands inland där det brukar ha snöat åtminstone 2 gånger vid det här laget. Nu bor jag i Borås, på andra sidan landet, och fascineras av att det inte syns en skymt av vinter än och att fortfarande finns träd som fortfarande har löv kvar!

2011-10-28 • 10:57:08
Hemsida: http://kajsatuolja.blogg.se/

Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet

härlig och intressant blogg ^^, det var verkligen roligt att läsa om vad du hunnit göra hitintills ^^, Lycka till <3

2011-10-28 • 20:21:22
Hemsida: http://tezzilicious.blogg.se/