Kyoto is the place to be

Japaner är folk som festar, på riktigt. Hade inte trott att klubbarna i Kyoto stänger för natten vid ungefär fem på morgonen - och då med mycket folk på dansgolvet fortfarande. I Sverige stänger dom ju runt 2-3, helt värdelöst. 

Åh, det regnade så mycket i fredags, hörde också att det hade varit tyfonvarningar. Hela dagen hade det varit spöregn, men vi tog bussen ner till stan för en utekväll iallafall. En random japan som vi träffade i hallen där nere följde med också, efter att vi hade pratat i typ 5 min. Trevligt trevligt. Gick till ett antal olika mysiga och mindre mysiga pubar, kom inte in på en klubb för att vi inte hade något ID, failade på att hitta en billig karaoke, gick tillbaka till den Irländska puben "The HUB", ett par glas vin där, och sen gick de som hade ID till den där klubben. Jag, Isak och japanen börjar alltså då hem.

Fint väder osv, uppehåll med regnet, pratar och har trevligt medans vi går den 1 timmes långa promenaden. När vi gått i 15 min så kommer det värsta regnet jag någonsin upplevt. Det var helt... bara... what. Det regnade igenom mitt paraply. Har bild och någon slags video på regnet på min mobil, men jag vet inte hur jag ska få över det till datorn! Något med bluetooth..... Iallafall, vi går där i regnet som studsar igenom mitt paraply, forsar vatten på trottoaren, efter att tag så typ skiter jag i att undvika pölarna då mina skor är 150% blöta ändå. Japanen sa något om att "det här är nästan som tyfonerna på sommaren". Nice. Så jag ska överleva 2 månader av det där vädret i sommar? Vi kommer iallafall hem 4.10, känns som att jag har duschat eller badat med kläderna på. Skorna är helt förstörda av smuts och jeans som färgat av sig, dör i sängen och somnar. Bra kväll ändå. 


Såg ut ungefär såhär, men det var mer. Vägg av vatten, woho.
Bildkälla

Så var vi ut igår igen, såklart. Gör ungefär samma sak som i fredags. Träffar t.o.m. en random japan igen som hänger på oss. Han var frisör, så ni kan ju försöka tänka er en rätt lång japan (lika lång som mig), som är frisör... Mhm... Efter att vi träffat han så drar han med oss till den klubben där de andra var i fredags, och vi kom in! Snäll dörrvakt. Klubben var hur nice som helst. Rätt litet, men packat med folk ändå. Dansar som en tok, och tar sen en taxi hem vid kvart över 5 då klubben precis har stängt, kommer hem och somnar direkt.

Det märkliga är att... I Japan så brukar inte tjejerna behöva betala för att gå på klubbar, medans killarna måste betala typ 2000 yen. Men på vissa ställen tar dom inträde för tjejer med, som igår. Jag betalade 500 yen (~45kr), medans killarna fick lov att betala 2500 yen (~220kr). Kände mig så elak.


Dom som var så vita och fina när jag lämnade Sverige...


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
hanna

hade typ dödat för att få vara i det dära regnet ._.

2011-10-17 • 18:31:25
Hemsida: http://maozi.bubbleroom.se