The GazettE - 10 års jubileum


Som många av er kanske redan vet, så firar det japanska bandet The GazettE 10 år som aktivt band i år. Det är ett band som jag har lyssnat på sedan 14-15 års ålder. Jag har sett på så ofantligt många klipp och inspelade konserter, ritat av bandmedlemmar, klippt och fixat håret likadant som gitarristen Uruha, gråtit till sorgliga låtar, förklarat tusen gånger för vänner varför dom är så bra, ja ni vet... Ett helt vanligt fan alltså. 

GazettE ska den 10:e mars hålla en konsert utanför Tokyo i arenan Makuhari Messe för att fira de här 10 åren. Och jag hörde från någon att det också är den enda de har planerat för 2012, borde bli en rätt maffig konsert alltså. Förstår dock inte vaför dom inte tar den här konserten i Tokyo Dome istället? Kanske Mekuhari Messe kan ta in fler människor? Låter ju rätt otroligt... 

Ni får EN gissning på vem som har biljett till deras konsert........


För er som inte lyckades komma fram till ett vettigt svar på föregående fråga, så kommer svaret här:
Jo, jag har biljett till The GazettE's 10 års jubileum.

Jag skulle kunna skriva med CAPS LOCK och massvis med konstiga tecken från tangentbordet nu för att på något vis beskriva hur lycklig jag är - men det behövs nog inte. Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar det här bandet, även om ni inte riktigt förstår hur jag kan göra det... haha.

Plus att vi (jag och min vän Sofia) har biljetter som är köpta inom fanclub'en, så vi har antagligen platser väldigt nära scenen. Åh, så pepp jag är, även om det inte riktigt sjunkit in att jag ska se dom live än. Borde kanske börja kika på boende och hur vi ska ta oss dit...








Söta dom var i början av sin karriär, aw...


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Mamma

hahahaaa...... JAG vet hur glad du är!!!! Tur det är några mil emellan så man slipper se dig så där hyper :)

2012-02-10 • 15:43:43

Beatrice

Snälla, söta, RARA tala om för mig hur jag kan få tag på biljetter! Jag MÅSTE verkligen gå! JAG ÄLSKAR DEM! Hjälp en stackars utbytesstudent i nöd?

2012-02-10 • 16:07:51
Hemsida: http://beatriceijapan.blogspot.com

Leona

SJUKT AVENSJUK! The GazettE är det 3 japanska bandet jag började lyssna på också sen högstadiet och de är så underbara! Myv är själva porten till mitt japanska intresse eftersom jag lyckades hitta en myv video på youtube. Såg honom när han var i sverige 2008 <3

Dock vet jag inte varför men mitt favoritband var alltid Alice nine. och emi's var The GazettE :)

2012-02-11 • 13:06:27
Hemsida: http://chiyointheworld.blogspot.se

Charlotte

Hej svejs! Kul att du fixat biljett till deras konsert, ha det så trevligt!

Lasse hälsar också. Kramar från Charlotte

2012-02-13 • 22:31:23