Ginkaku-ji Temple

Igår efter skolan gjorde jag ett försök att hinna med att fotografera Ginkaku-ji Temple med nya objektivet medan solen fortfarande var uppe. Templet ligger ungefär 5 minuter från där jag bor, solen var uppe, men när jag kom fram så låg stället i skugga... Härligt. Tänker minsann göra ett nytt försök i vår när det finns lite mer växtlighet också. Är inträde och sådant på de större templen. (Heter det så i plural..? Templena, templerna, tempelena... Rätta mig, någon?)

I övrigt så är jag fortfarande sjuk, och har varit sedan de där stora japanskaproven som var i mitten av december. Har iallafall varit till doktorn och fått medicin för fyra dagar, så hoppas att det går över snart. Kan gärna ta lite tips på dunderkurer osv! Någon som vet om vitlök i örat verkligen fungerar..? Om det gör det så känns det ju som ett rätt billigt alternativ...

Flygbiljetten till Sverige är bokad och klar, jag kommer hem den 7:e april.






Jag lovar, saken i bakgrunden är bara sand.


Bamburäcke.                                                           Fina gröna växter mitt i vintern, mönstret är av sand.




» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Vio

Lite tråkigt att du lämnar landet så snart. Din blogg är alltid så mysig att läsa! Kommer sakna den. Lite komiskt dock att jag flyttar till Japan nästan exakt när du åker xD

2012-01-13 • 09:44:20
Hemsida: http://sumiire.blogspot.com

Ernst

Stackars dig, jobbigt när det håller i sig så länge, en bra kur är om du kommer hem redan nu så jag kan pyssla om dig ordentligt....

2012-01-13 • 10:01:32