Ingen känsel i fingrarna

Här tänker man bra tankar om att spara el så att nästa elräkning inte blir lika chockerande som den förra (nej, det är för mycket för att publicera), så jag stänger alltså av min A/C. Från början hade jag en sisådär 16.5 grader (A/C'n ställd på 24'c), frös som sjutton så det var väl lika bra att stänga av tänkte jag. Nu en timme senare står termometern på 13 grader, och jag märkte precis hur det blir sån ånga då jag andas genom munnen. 

Grejen är att jag stänger av den varje natt innan jag lägger mig, och då jag vaknade kan det vara 9-10 grader på rummet. Anar ni hur skön sängen är då? Åh, japanska betong-hörn-lägenheter med enkla glasrutor... 

Har nu ett par kvällar i rad planerat inför att mamma kommer hit i slutet av mars. Det ska bli så roligt att träffa henne igen... Blir här i Kyoto en vecka, Tokyo nästan en hel och sen ett par dagar i Osaka innan vi åker till Sverige - med olika flygbolag. Jag flyger en timme innan henne, och kommer hem en timme efter - asbra. 

Kan också uppdatera er om att jag äntligen har blivit frisk! Min förkylning satte sig i öronen under en sisådär två veckor så jag knappt hörde någonting, och nu är jag nästan 100% positiv på att jag hör som jag gjorde innan. Kanske inte så konstigt att jag var sjuk i 1½ månad med tanke på hur kallt det är här... 

Nu måste jag lägga mig så att jag har en chans att komma upp tidigt imorgon för att plugga några timmar innan skolan. Ligger så mycket efter sen jag var hemma p.g.a. sjukan där i början av terminen. Missar man en dag så har man missat ett halvt eller t.o.m. ett helt kapitel. Jag var borta tre dagar. Tips till er som ska plugga i Japan: Vägra bli sjuka! 


Tror att det blir väldigt fint här vid Kamogawa-floden framåt våren. 
Hoppas bara det hinner bli grönt innan jag åker...


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Tokyo - Love

Oh, inte kul att vara sjuk. Minns att man missade massor bara på EN dag!



Ett tips, som jag och min sambo använde oss av var att ställa klockan på typ 30-60 min innan man ska upp och sen bara trycka igång AC'n, somna om och sen vakna till en lite varmare lägenhet. (vi hade dock AC'n ovanför sängen och en fjärrkontroll bredvid sängen vilket hjälpte.. men rummen är väl inte så stora i Kyoto heller kan jag tro..)

2012-02-06 • 18:10:24
Hemsida: http://sakuradesu.blogg.se/