Jag blir 20 år!

Wiho, lämnar tonåren bakom mig och passerar 20-sträcket! Japanskaelev som man är så har jag inte riktigt tid att fira idag dock... Haha. Blir nog bowling och "tabehoudai" mot slutet av veckan istället. Ska försöka hinna med att lägga upp bilder från igår när jag och många andra åkte till en skola som hade ett "mochi"-event! Lekte med små, söta japanska barn gjorde jag också! Fick dock ett barn att storgrina bara att av visa mig. Läskiga, stora, blonda utlänning...

"Tabehoudai" är när man betalar en summa pengar i en restaurang, så får man äta hur mycket man vill på ett par timmar. Väldigt smidigt om man är superduperhungrig. Dock så har en i klassen gett förslag på pizza-tabehoudai, vet inte om det är en lika smidig idé... Finns även "nomihoudai", då man betalar för att dricka hur mycket man vill i ett par timmar istället ;) Tabehoudai och nomihoudai samtidigt lär ju vara det ultimata. 

Berättar om "mochi" i det inlägget med alla bilder om ett par dagar eller så. 



Hade inte väntat mig några riktiga paket överhuvudtaget,
så får jag den här i brevlådan från mamma... Söt.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Selma

GRATTIS!

2012-01-24 • 13:11:33
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/