Saaafe

En nervös Sofia tog sig till skolan idag för att få reda på provresultaten. Kom dock en kvart försent för kom på att det var en bra idé att köpa näsdukar innan istället för att sitta där och snora ner alla mina klasskamrater. Herregud så slut jag är i kroppen känner jag nu. Men jag fixade iallafall proven! Man ska ju ha över 60% på alla tillsammans, jag fick ett fint resultat på 64% (om vi räknade ut det rätt). Känner mig nöjd med tanke på att jag var rädd att misslyckas totalt. Nu behöver jag inte oroa mig för CSN så det känns asbra.

Såhär blev mina reslutat:

会話 (Dialog/uttal): 78,5% (tror jag fick det, har tydligen inte pappret här... hm)
作文 (Uppsats): 72%
文法 (Grammatik): 69%
漢字 (Kanji): 66% (är så besviken på alla småfel jag gjorde)
聴解 (Hörförståelse): 63%
語彙 (Ordförståelse): 56%
読解 (Läsförståelse): 43% (jag har svårt för det här på svenska också :-) )

Allt som allt: 64%







» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Cat

Grattis! Det måste kännas jätteskönt nu :3

2012-03-05 • 18:11:57
Hemsida: http://mypandahero.wordpress.com

Charlotte

BRAVO Sofia!!! Vad roligt att det gick så bra! Nu ska du vara stolt över dig själv! Verkligen bra jobbat, applåder och visslingar!!!!

Nu kan du slappna av, och med gott samvete njuta av konserten!

Många stora kramar från mig och Lasse

/ Charlotte

2012-03-08 • 17:20:39