Slutproven över! Förhoppningsvis...

Nu har vi äntligen gjort klart alla slutprov. Känns som att verkligheten kommit tillbaka efter ett par veckor. Insåg t.ex. att jag faktiskt ska till Tokyo nästa helg för att se Gazette. Hade helt tryckt undan de tankarna under tiden jag har pluggat inför proven. 
Uppsats, dialog/läsa högt, kanji, ordförståelse, hörförståelse, läsförståelse och grammatik.

Får jag över 60% rätt på alla prov tillsammans så har jag klarat det - det får jag reda på ikväll. Om jag inte fixar det så har man en till chans nästa vecka. Men det är inte så att jag bara kan göra om de proven som gått dåligt, utan om jag får under 60% på den sammanlagda summan så måste jag göra om alla. Ouff, det känns lite tungt. Håller alla tummar och tår jag har att jag fixar det. 

Ikväll blir det tabehoudai (buffé-aktigt) och förmodligen karaoke med klassen och lärarna vi har haft under det här halvåret. Vi kallar det "Shokyuu B Sayonara-paati" (Nybörjarklass B, Farväl-party). Vanligtvis så grinar jag ihjäl mig på sånna tillställningar, men då vi faktiskt slutar skolan nästa vecka på fredag så känns det inte riktigt verkligt än. Inte heller att jag antagligen aldrig får träffa de människorna igen. Får se hur det går, lär iallafall ta med ett lass näsdukar ifall att.

Efter det träffar jag andra vänner härifrån som det också blir "sista helgen" med. Jag ska ju stanna här en månad till, men folk åker hem och hälsar på familjer och har sig över lovet. Så kommer inte träffa dom mer efter nästa vecka heller... (viftar bort lite tårar)

Så som sagt, hoppas verkligen att jag har fixat proven så jag kan umgås med de här människorna i helgen istället för att plugga. Nu ska jag göra mig i ordning och sen ta mig till Kyoto Station för att införskaffa mig en nattbuss-biljett till Tokyo med Sofia!! KAN INTE FATTA ATT JAG SKA SE GAZETTE LIVE.......











» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
emma

Hej jag gör ett arbtet i skolan om att studera utomlands och jag undrar om du vill vara vänlig att svara på dessa frågorna?



1. vad är vikitigt att tänka på?

2. Finns däär några möjligheter till fiansiering av studierna?

3. Vilka steg bör man ta för att nå sitt mål?



Du behöver inte svara men hade uppskattat om du gjordet det :)

2012-03-02 • 10:00:23