Finbesök i Kyoto!

I fredags landade mamma på Kansai Airport i Osaka. Huuur kul som helst, och vi grinade ögonen ur oss såklart. Var helt chockad över hur smal hon blivit under tiden jag har varit här i Japan. Så himla duktig, är så stolt. Makoto var också med då han skulle åka till Sapporo några dagar. Åt på en fin restaurang på flygplatsen innan vi tog bussen till Kyoto. Haha, på den restaurangen... personalen kom fram med TVÅ skedar till mamma för att hon hade det lite svårt med ätpinnarna... 

Det är så kul att "återuppleva" hur det var att komma hit första gången! Hon slänger ur sig saker hit och dit om hur annorlunda vissa saker är, sånt där som jag har slutat tänkt på för länge sen. Typ att det är så rent, och hur små bilarna är (jag skrattade varje gång jag såg de små bilarna i början :D), hur bra dom är på att fickparkera, osv osv. Hon tycker det är jättekul med affärerna, hur man köper inplastade morötter en och en, eller hur äpplen och sådant är fint inplastade en och en de med.

Är så kul då hon och jag är lika långa, blonda, blåa ögon och sådär. Ni vet, sådär att man verkligen ser att vi är släkt. Folk kan titta på oss, och sen kollar dom på en gång på fötterna för att se om vi har högklackat på oss, efter det tittar dom på oss igen med en något mer chockad blick. Skulle vara kul att veta vad dom tänker om oss i just det ögonblicket... :-) 

Ska besöka många tempel och sånt kul under veckan, sånt där som man bara måste se i Kyoto. Ska vara så mycket turist som jag bara kan. Stå där med kameran runt halsen, solglasögon och fälla upp en stor karta...

Har flyttat ur min lägenhet nu i helgen också... Väntar just nu på att någon från House Network ska komma och kika på den så att allt blir helt klart. Bor i Antons lägenhet under tiden, på fredag åker vi till Tokyo!


Restaurangen på flygplatsen. Smått chockade över att kunna se varandra live...


Vissa är inte så vana med kylan i lägenheterna... Jag dör av värmeslag när det blir 18 grader i rummet.








!!!


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Cat

Lite smått slöseri med plast, skulle jag nog säga :( men oj vad stora äpplena ser ut, det är ju som en hel middag nästan o:

2012-03-25 • 11:41:37
Hemsida: http://mypandahero.wordpress.com

hanna

åå shit vad söt mamma :D

2012-03-26 • 18:00:27
Hemsida: http://maozi.bubbleroom.se