Turnéar lite över Sverige


Jag och min knepiga kollega i Göteborg!

Hej vänner!

Jag sitter just nu på ett hotell i Malmö och inväntar att jag och min käre kollega ska traska iväg till tåget för att dra oss tillbaka till Stockholm. Vi har nyss haft föreläsning här, det har blivit lite av en mini-föreläsningsturné. Igår morse (en sisådär 7.45) gick tåget från Stockholm mot Göteborg där vi träffade ett glatt gäng som var intresserade av att studera japanska. Därefter satte vi oss på tåget igen och for iväg till Malmö. Utekväll, var svintrött (3 timmar sömn med tanke på Inoran-konserten i fredags), så var inte särskilt pepp.

Vaknade imorse och har aldrig sovit så gott i mitt liv kändes det som. Lagom temperatur i rummet, superskön säng och lakan, LJUST i rummet när man slog upp ögonen, inga spindlar eller annat. Helt okej alltså.

Där jag bor i Stockholm pendlar det mellan varmt och kallt, det är fuktigt, det finns spindlar och det är kolsvart när man slår upp ögonen. Det finns alltså vissa anledningar till att vi (jag och mina rumskamrater) kallar undervåningen för "Grottan". Dags att kika på nytt boende tror jag minsann. Men, det får bli...

... efter att jag har varit i Japan. Jag åker nämligen dit nu i slutet av september igen!! Jag har ett så bra jobb att jag inte bara får åka över halva Sverige och se nya städer, utan jag får även åka till Japan för att jobba på Go! Go! Nihons Tokyo-kontor i 3 månader. Jag är så himla glad, kan ni förstå den känslan på något vis?

Jag har alltså bestämt att den här bloggen blir min Japan-blogg. Innan var det tänkt att den bara skulle handla om min tid när jag studerade i Kyoto (därav oneyearofkyoto), men icke, den blir nu min livshistoria (ursäkta att det låter så cliché). Ny design och sånt planerar jag att fixa fram.

Det ska bli så kul att blogga igen, har saknat det sen jag kom hem från Japan i april!

Jag åker förmodligen den 20:e september, och hem i början av december. Den här gången blir det till att bo och leva i Tokyo, så även fast Japan inte känns främmande längre så är det väldigt mycket nytt. Tokyo är ju så... ja, ni vet.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Cat

Åh så roligt! Lycka till :D

2012-09-02 • 19:37:18
Hemsida: http://petite-cosette.blogspot.se

Mamma

ÅÅÅ så kul för dig nu när du ska till Japan igen, men ser fram emot att du kommer hem efter 3 månader. I år ska vi fira jul ihop, så de så!

2012-09-06 • 13:32:15