Jet lag dag 3

Hej på er släkt, vänner och alla ni andra! 
 
Jag är framme, välbehållen och mår hyffsat bra. Så nu kan ni koppla av, haha. Jag har fruktansvärd jet lag, vaknar mitt i nätterna och kan inte somna om förrän 3-4 timmar senare, blev förkyld under flygresan så snorar, nyser, hostar och har extrem huvudvärk på det, plus att jag knappt fått i mig någon mat ännu för att det nästan vänder sig i magen så fort jag tänker på det (börjar dock komma in i matrutinerna nu, så nemas problemas mormor). 
 
Bra med plats som vanligt.
 
 
Insåg sen att jag fick hela raden själv. Skööönt. 
 
Bor i ett shared house bara 1 minut från kontoret, så det är ju skönt. Dock bor jag allra högst upp, ett rum med snetak och fönster där solen störtar in (igår vaknade jag av att det rann svett i ansiktet, och det är bara april (!!) ). Kan inte heller täcka över fönstrena då de har varken persienn eller rullgardin, så måste kika på någon lösning - dels för att solen inte ska döda mig, men sen så vill jag inte att creeps i husen bredvid ska titta på mig om nätterna... 
 
 
Igår var det som vanligt pub-kväll på The Hub här i området! Är ganska säker på att jag nämnde det ett par gånger i förra turen till Japan också... Men vi på gogonihon kör ju våra event varje vecka på en pub i området Takadanobaba, kommer en sisådär 50-100 personer varje gång. Störtkul. Gudars vad jag har längtat efter detta. Åååh det var så kul att träffa alla igen. 
 
 
Nåväl. Det är fredag. Klockan är 18.30 och jag ska snart traska mig hemåt (1 minuts promenad, wiho) och kolla om det är någon hemma för en gångs skull. Vi är faktiskt 8 personer som bor där, men det är alltid tyst och mörkt... 


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Vicky

Hej :D Du jag undrar en sak! I Japan, vilka är ''vanliga'' jobb där? :D

Sen är det varmt året om eller är det typ som i Sverige?

Vill såå gärna studera i japan, men det är ju så dyrt :c

Svar: Hej hej! Tänker du "vanliga jobb" som i heltdisjobb, eller typ deltidsjobb som studerande har? Studerande brukar jobba i små butiker, som engelskalärare eller med att packa saker i kartonger. Sånt. :)
Allra längst ner i Japan är det varmt året om. Finns en ö som heter Okinawa som är Japans semesterparadis ungefär. Längst upp i Japan är det ungefär som i Sverige.

Tro mig, att plugga i Japan är värt alla pengar ;) Jag pluggade ett halvår, och se vart jag har hamnat! Mitt liv började på riktigt när jag åkte till Japan! ^^
Sofia Östlund

2013-04-21 • 15:31:09

Vicky

(samma person som ställde frågan nedan ^^) Menade mest lixom ''vanliga'' heltidsjobb :p Kan studerande elever va lärare, haha? Låter lite roligt ^^

i Tokyo då? Är det varmt där? :D

Mjo, men en resa kostar ju 10'+ :o Har inte vi råd med, + allt som kostar när man väl är där! Men ja, drömma får man c:

(tack för svaren)

2013-04-22 • 16:35:09

Anonym

Hej hej!
Vicky, jag är som du och vill till Japan!
Därför har jag skapat en blogg där jag lägger ut information om hur jag tar mig till Japan :D

Så om du fortfarande är intresserad, kolla in och se om det finns någon användbar information!

-------> studeraijapan.blogg.se


Och Sofia: Är det möjligtvis så att det är dig jag ställer alla mina frågor till? (känns namnet Ingeborg bekant...?)

Svar: Nämen hej! Det är mig som du har kontakt med på Go! Go! Nihon, det stämmer! Kanske vill du att jag kallar dig Vicky i framtiden, istället för Ingeborg? :) Tack för dina fina ord om oss i din blogg!
Sofia Östlund

2013-04-29 • 10:35:04