Skriver det i sten

Har funderat ett tag, fram och tillbaka, hit och dit, suttit inne och inte velat gått ut för att jag har varit helt nere och fängslad av tusen tankar - men nu har jag jag faktiskt bestämt mig. Och det känns skönt.

Jag kommer att åka hem i april istället för i oktober.

Det är inte så att jag inte trivs, har jättemycket hemlängtan, eller det där med att jag vet att jag kommer att avlida av sommaren. Det är mer det där att mina förnuftiga tankar som jag grävde ner i marken i Sverige innan jag åkte nu har kommit ikapp mig. Det kostar jättemycket att studera såhär utomlands. Eller... det är väldigt mycket pengar om man gör det som en bara-för-att-grej. Dom flesta på skolan har ett mål med vad de vill göra med japanskan de lär sig, och mitt mål var ju faktiskt att komma till Japan och lära mig japanska. Vilket jag gör just nu. Har inte det där "Jag vill jobba på en japansk firma i mitt hemland", "Jag ska bli japanskalärare", "Jag vill bo här". För mig är det lixom bara "Jag är här för att jag vill veta vad de sjunger om i sångerna jag tycker om" typ... Haha. 

Jag vet att jag antagligen kommer att ångra mig tusen gånger om när jag väl är i Sverige igen. Men jag tror också att jag kommer att ångra vissa grejer om jag faktiskt stannar här också. Jag kan ju alltid åka hit på semestrar och så, visst? 

Sen jag kom på tanken med att kanske åka hem i vår så har även massa andra idéer kommit fram. Typ jobba i Norge ett tag, åka och se Irland som jag alltid velat gjort, kanske åka till Island en sväng också. Och plugga någonting som jag verkligen vill jobba med i framtiden. (Det har jag dock inte riiiktigt kommit fram till än, men har tankar som är på rätt spår tror jag).

Så nu vet ni, familj och vänner! Det blir ännu en midsommar i Leksand! Om jag inte sitter fast på en båt utanför Norges kust och fångar fisk... Kommer förmodligen att åka hem med mamma då hon har varit här, den 7e april alltså. 

- - - - - - 
Har förresten gjort alla proven vi haft de här två dagarna nu. Är rädd att jag inte fixar över 60% sammanlagt, och det finns nog en viss risk för det... Får reda på reslutatet redan imorgon, snabba bud här i Japan!


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Mamma

Du gör helt rätt, du kommer antagligen inte att ångra dig eftersom du har vägt för och nackdelar och redan har en annan plan.... Japan finns kvar!! Jag längtar tills vi ses och tycker det är kul att du följer med mig hem! Kram och lycka till i morgon med resultatet!

2011-12-13 • 19:28:03

Selma

Jag tkr verkligen att du ska åka till Irland och Island, det är jättevackert där. Spenderade själv sommaren på Irland och jag kommer att åka tillbaka dit, det ligger mig varmt om hjärtat nu. Om det är något du vill veta om Irland eller Dublin så är det bara att fråga :)

2011-12-13 • 19:50:42
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/

Tony

"to thine own self be true"

2011-12-13 • 22:25:44

sofia

Det e jättekul att läsa din blogg när du e i japan, men kommer ändå fortsätta läsa den när du inte e där. Dina val, jag tkr du ska köra på det som känns bäst och jag antar att åka hem gör det haha :)

Men du ska väl fortsätta blogga ?! :o

2011-12-14 • 15:46:07
Hemsida: http://ourlifesofiaandvendla.blogg.se/