IKEA

Har ju som jag sa innan nu varit på IKEA i Osaka. Tåg från Kyoto till Osaka, och sedan en gratis buss som gick ut till IKEA. Väl där gick jag runt i lyckorus av att faktiskt kunna läsa saker på svenska i Japan! Samma känsla är det när man hittar böcker i bokhandlar (?) som kommer från Sverige, typ "Hur du stickar tumvantar, en bok från Värmlands skogar". Var massvis med japaner överallt, och vi var de enda svenskarna på restaurangen. Det fanns inga ätpinnar så det var rätt intressant att se alla dessa japaner äta mat med kniv och gaffel (märkes att vi var rätt ovana också faktiskt...).


Åt köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt! Och massvis med sallad!! Dock så blev jag riktigt besviken när jag upptäckte att det inte alls smakade som i Sverige... Kanske var det också lite för att maten kom ut nästan kall? Pluspoäng får dom iallafall för den svenska flaggan som satt i en av köttbullarna. 


Köpte iallafall på mig en hel del nödvändiga grejer. Som vanligt är det rätt svårt att låta bli att köpa saker som "förmodligen" är nödvändigt. Men, no hard feelings, jag tror nog att jag behövde ungefär allt. Sängkläderna, ny huvudkudde och Ahlgrens Bilar var lätt det bästa. Fattar inte att jag inte köpte upp ett helt lager med Bilar...


Sängkläder, badhandduk, kökshanddukar, huvudkudde och
garderobshänggrej (men inte på bild!), lådor, batterier och godis!
Dagen innan köpte jag skissblocket, pennor, etc. Kul!




» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Mamma

Ser ju ut som IKEA i Västerås!! Skrattar gott åt att godishögen ju nästan är större än grejerna :)

2011-11-07 • 13:23:16