Äta sushi i Japan - check!

Sjukt vad sushi är godare här än på Sveriges sushirestauranger. Inte så konstigt kanske, men hade inte väntat mig den skillnaden. Och så fanns det ungefär tusen mer sorter än i Sverige, inte heller så konstigt... En tallrik med två sushibitar kostade 137 yen, jag tog 7 tallrikar, så det blev ungefär 75 kr eller något för mig. Var så mätt så jag halvt avled efter den sjätte, men fick bara lov att äta de där räk-bitarna jag såg också... Värt. 

Efter att ha provat knasiga juletider-hattar i en halvtimme - minst - så gick vi till ett purikuraställe och tryckte in alla tio i den lilla fotoautomaten. På något vänster så fick vi plats.






Imorgon ska jag och den långhåriga svenska killen till IKEA i Osaka!! Blir spännande att se hur vi tar oss dit med både tåg och buss... Men det lär väl ordna sig. Ska försöka att inte slösa bort alltför mycket pengar som man lätt gör på IKEA, haha... Undrar om maten där smakar svenskt?


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Carro

coolt att åka till japan och plugga! verkar dock som ett svårt språk att lära sig? :P

hade gärna åkt till japan för att åka skidor, har hört att det ska vara bra (:

2011-11-04 • 18:25:40
Hemsida: http://helencaroline.blogg.se/

Mamma

ÅÅÅ vad jag ser fram emot att komma och hälsa på dig, då ska vi käka äkta Japansk Suschi så det ramlar ris ur öronen på oss. Kram

2011-11-06 • 11:03:56