Sushi-time

Idag har jag studiedag. Ärligt, jag har aldrig någonsin uppskattat en studiedag såhär mycket. Tänker göra alla de läxor som jag inte hunnit med tidigare, så den här dagen känns verkligen behövlig. Plus att jag igår sa till klassen "Varför åker vi inte till en kaiten?" (Sushirestaurang där sushibitarna kommer på rullband, för typ 100yen styck). Alla var lätt på den idén. 

Så, om vi hittar, så kommer jag äta sushi för första gången sen jag kom till Japan. Är inte det rätt dåligt gjort, att det går en hel månad innan jag äter sushi? Men det är för att sushirestauranger verkligen är dyrt här. Jag hade trott att det skulle finnas lika många kaitens som dryckesautomater. Okej, kanske inte riktigt så många, då det finns sånna automater på varje gata, överallt. Jag kan tänka mig att kaitens är ungefär som något slags sushi-McDonalds, och därför är det billigare? Eller något...

Känner lite press, då det är min vän som har sagt "Restaurangen ligger i närheten av stationen". Om jag känner mig själv rätt så behöver jag en lite mer detaljerad vägbeskrivning än så för att hitta, haha... Men vi får fråga oss fram. Hoppas verkligen att vi kommer dit. 

Kameran hänger med, så det blir bilder sen! Hörde något om att vi ska gå till billiga purikura-automater också!


Min klass om några timmar...


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント