En dag kvar till helg och vila

Jag är så slut i huvudet. Det är så mycket information överallt, så mycket nytt att lära sig, och man anstränger sig ständigt för att förstå vad andra säger och det är ännu svårare att bli förstådd. Även fast vi bara går i skolan 4 eller 6 timmar om dagen så blir man ändå helt slutkörd. Och jag har ju redan skrivit om läxorna... Men idag fick vi bara 12 kanji och två sidor med glosor! Snudd på semester.

Om ni ursäktar så ska jag fortsätta att plugga nu så att jag faktiskt har en chans att få alla rätt på testen imorgon! 

Det är förresten en stor festival här i Kyoto på lördag, då blir det minsann mycket bilder. Kommit fram till att det är rätt osmart att ta med kameran på dagarna. Tycker att det räcker med fyra böcker, en ordbok och tusen pennor i den väskan jag har med mig... Däremot så tar jag ju bilder med mobilen, så jag måste komma på hur man gör för att få in dom på datorn.

Och och och (!!!) en vän visade mig bästa utkiksplatsen hittills över norra Kyoto. Bara måste dit och ta bilder någon kväll!


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Arctic

Lycka till med pluggadet :) Ha så kul i helgen!

2011-10-20 • 12:06:19
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/