Godmorgooon Kyoooto

Klockan är 6 på morgonen och här sitter jag i det största och fluffigaste täcke jag någonsin sett - piggare än någonsin. Tack Japan för att ni gör täckena så tjocka, det är svinkallt i lägenheten. Undrar hur vintern kommer att kännas... Lär buffla på mig ett x antal filtar och tepåsar tror jag.

Somnade runt halv elva och sov ungefär 6h, så det känns riktigt bra. Hade inte trott att jag skulle kunna somna överhuvudtaget. Och jag har inte märkt av några insekter eller sånt inatt, mer än i mina drömmar (som också väckte mig för att jag fick lov att kolla överallt! Fulingar).

Idag har jag tänkt att jag ska köpa sånt som bara måste finnas i ens boende. Ungefär diskmedel, handdukar, kackerlacksfällor (prio!) och lite sådant. Ska försöka hitta en secondhand-butik för sånt som strykjärn och strykbräda... Ett anteckningsblock ska jag också köpa någonstans. Men sånt finns överallt, det är inte klokt. Jag bor i utkanten av staden, långt ifrån centrum. Ändå så är det butiker på varje gata som är fullproppade med olika grejer. Och varje gång man kommer in så ropar alla anställa "いらしゃいませえええ!!" (Irashaimase; välkommen) hur glada som helst och bara flyger fram med ett jätteleende. Och det verkar som att om man har en ung kille anställd i sin butik så bara måste han se bra ut med tillfixat hår och perfekta ansiktsdrag, hmpf. Note to self: Gå till butiken där den där långa japanen jobbar och köp vad som helst. Typ hårfön.

Jaha, jag går väl upp nu. När ni går och lägger er. Skumt.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Maja Carlquist

Jag är så avis på dig! Min stora dröm är att åka till Japan. Du är så modig Sofia! :) Jag tänker läsa sin blogg varje dag! Det är så häftigt att du är i Japan, och här sitter jag i Sverige och läser om dig och önskar att jag var där med dig!

Hoppas att du får det superbra! Kram på dig vännen!

2011-10-03 • 17:34:26