Jidai Matsuri

Har nyss kommit hem från en av de största festivalerna i Kyoto - Jidai Matsuri. Den är också "känd" för att vara en av de tystare... och det var den. Polisen ropade t.o.m. ut i högtalare att man skulle hålla ljudnivån nere. Men det var nog för att inte skrämma djuren som var med i paraden. 

Ska lägga upp lite bilder på festivalen imorgon eller senare ikväll. Har ett test på 13 kapitel imorgon, så jag lär nog plugga just nu... Plus de där obligatoriska 12 kanjisarna som vi har varje dag. 

Och så måste jag berätta att min syster fyller år idag!! Så grattis på 15-årsdagen Maria, din lilla fjärt. Fattar inte att du har blivit stor så snabbt, var det inte jag som nyss fyllde 15..? Ha en toppendag och ät lite tårta åt mig. Saknar dig!




» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Syrraaan

AWW tack syster :D<33 jag åt en bit tårta igår åt dig precis som jag lovat ^^ saknar dig med jobba på bara.

Många kramar och pussar från STORA mia :D :D<33

2011-10-24 • 21:39:23
Hemsida: http://mariaisabel.devote.se

Art By Tina/Tina Axelsson

Spännande - berätta mer - hur kommer det sig att du studerar där? Utbytesstudent, eller annan anledning?

2011-10-27 • 19:27:05
Hemsida: http://trueborn.blogg.se/