「がんばってね!!」(Kämpa på!)

Åh, torsdagar. De här dagarna är alltid lika sega, och man är alltid lika trött. Iochförsig så sover jag rätt dåligt under vardagarna då jag sitter uppe på nätterna och pluggar. Och det verkar som att det alltid är torsdagen som får ta smällen, haha. Sista lektionen från 13.30 - 15.10 bestod mest av egna tankar som "Nej Sofia, somna inte. Nej, låt bli. Titta på vad läraren gör...". Måste se till att komma in i något riktigt pluggsystem, även om jag tycker att jag har varit ganska duktig ändå de här veckorna... Särskilt då man kommer direkt från en 3årig media-utbildning i Gymnasiet där man knappt visste vad "plugga" betydde. (Någon som känner igen sig i det?)

Jag vet då bättre nu. Men är ju här för att lära mig, visst?

Kom hem från skolan och somnade direkt. Och extra svårt är det att hålla sig vaken när man slår på AC'n på 24 grader och det blir sådär mysvarmt. Plus att jag alltid sitter i sängen och pluggar. Hm, dålig kombination. 

Om jag förstod läraren rätt så har vi dessa läxor tills imorgon:
  • 10 kanji
  • ~30 glosor
  • Två sidor med uppgifter som ska sammanfatta föregående kapitel
  • Ytterligare två sidor med uppgifter som förbereder nästa kapitel
... som varje dag alltså! :)

Så ja, jag har lite att göra nu. Med tanke på att jag inte pluggade innan jag somnade, och att klockan nu är 19.00 här. Och på måndag har vi kanji-prov på hälften av de som vi lärt oss hittills. Dvs. ungefär 60 st. Är så avundsjuk på asiaterna i klassen som redan kan skriva sånt där joxxmoxx, haha... Men jag ska nog komma ikapp!! (Drömma får man göra, va?)

Jättekul att så många har kollat in på bloggen!! Ska svara på många av era frågor och sådant när jag får lite tid över, förmodligen till helgen! 


Några av asiaterna som kan skriva på joxxmoxx.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Pia

Vad duktig du är! Det är inte lätt med japanska inte. Hur kommer det sig att du for iväg sådär? :) Lycka till med dina studier!

2011-10-27 • 22:13:17
Hemsida: http://piacharlotta.blogg.se/

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Fin blogg du har! Vill önska dig en god nattsömn och hoppas du får en fin fredag! Nåt speciellt planerat inför helgen?

2011-10-27 • 23:41:44
Hemsida: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Mamma

Jag är så stolt över min duktiga dotter!! Kämpa på, du kommer fixa det.

2011-10-28 • 17:02:49

Chiyo

Åh jag förstår precis vad du menar! Media är inte direkt pluggis linjen. Min engelska A lärare tyckte till och med att prov var totalt onödigt! Haha Vad gick du för inriktning?



Jag tycker du gör det strongt!! Hade velat åka direkt efter gymasiet också men det var så mycket förberedelser som behövdes. Så jag åkte till tyskland istället :(

2011-10-28 • 19:26:57
Hemsida: http://chiyointheworld.blogspot.se

Tilda Karlsson - Livet genom en lins

Fin blogg! :)

2011-10-29 • 14:04:01
Hemsida: http://tildaphotography.blogg.se/

Arctic

Lycka till med pluggandet :) Btw, din nya profilbild är jättefin.

2011-11-01 • 12:35:00
Hemsida: http://arcticsview.blogg.se/