Halloween!

Åh, igår var en sån bra dag. Kul i skolan, kikade på basketturnering, halloweenparty, utgång och kom sen hem vid ungefär halv sex på morgonen. Asbra! 

Basketturneringen var rätt kul att se på. Det var KICL (språkskolan) som hade anordnat den, så det var inte mer än 3 kill-lag. "Vårat" lag förlorade rätt stenhårt mot de andra två lagen, haha. I sista matchen så skrattade alla samtidigt som de spelade för att det andra laget fick poäng på poäng hela tiden. Matchen mellan de andra asiat-lagen var hur intensiv och jämn som helst. Riiiktigt spännande! Vi tjejer på "läktarn" satt och gjorde massa "whooaaa"-ljud hela tiden åt dom.
Spontan som jag är, så försökte jag få med de andra tjejerna på att göra ett eget lag, bara sådär! Men fick tillbaka ett rätt stort "nej" och ett par konstiga blickar. Hade så mycket energi så jag visste inte vad jag skulle göra av mig själv. Sprang runt och jagade en boll med Makoto sen när allt hade slutat. Bra. 




Några av dom som var i "vårat" lag.



Efter basketturneringen så kom vi alla överens om att vi skulle ses på kvällens halloween-party på universitetet! Det var inte många som tänkte klä ut sig, men jag hade minsann planer på att iallafall göra en rolig sminkning av något slag - typ joker. Men trött som jag var när jag kom hem så somnade jag ju såklart, och vaknade av att Piff & Puff bankade på dörren och frågade om jag skulle cykla med dom ner! Med tanke på att partyt bara skulle hålla på i 1½ h, och det hade redan börjat när dom knackade på så blev det inget av någon joker-sminkning. Tråkigt. Väl där så pratade vi med japanska studenter i cosplay-dräkter, lekte lekar, och jag fick nog vara framför kameran lika mycket som bakom. "Åh, vi har sett dig förut här i kafeterian, kan vi ta en bild tillsammans?!" Den stilen. Hur kul som helst.






Den där stora roboten är så läskig... I luckan på magen sitter det en liten docka som ser ungefär likadan ut.
Tror att det är några studenter på skolan som har gjort den tidigare.
Någon som vet vad själva roboten heter?

I Japan firar man tydligen inte Halloween på samma sätt som man gör i t.ex. Sverige. Här har man sina halloween-kvällar hemma med kompisar, och sen är det inte mer med det. Medans man i Sverige knackar på dörrar, och verkligen är utomhus med sina dräkter. Här har man inte på sig sånt när man inte är på själva evangemanget. 

Men Piff & Puff och Fantomen från Operan gick minsann ner med sina utstyrslar på stan efter att vårat stora gäng på 15 pers hade tryckt ner sig vid samma bord på Osho (restaurangen som jag nämnde här). Personalen hade möblerat om och lite så för att vi var så många. Service x3000. Är inte sådär riktigt säker på att personalen helt frivilligt skulle göra så på en vanlig restaurang i Sverige? 


Helbra dag! Älskar att bo här.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
BeQ

Hej du! :) Du ser ut att ha jätteroligt i Kyoto! Men nu tänkte jag fråga om du har varit i Tokyo också. Ifall ja, är det faktiskt så coolt där som alla säger? Tacksam för svar! :)



Kram!

2011-10-30 • 11:08:42
Hemsida: http://beq.blogg.se/

Cat

Jag går in på en helt random blogg som jag tycker ser intressant ut och hittar en kompis som just nu bor på andra sidan världen på en av dina bilder. Hur stor är chansen? Haha! Måste säga att du tar riktigt fina bilder och det är väldigt intressant att läsa vad ni gör n__n

2011-11-12 • 14:09:05