Godmorgon!

Här ligger jag i en jättestor säng (1.20) på ett hotell i Ginza-distriktet i Tokyo! Vi har sovit här under natten efter ett antal nätter på Khaosan Tokyo Ninja (vandrarhem) nära Akihabara. Sen mamma kom hit har vi haft fullt upp hela dagarna, från morgon till kväll. I Kyoto har vi varit till tempel över hela staden, åkte upp i Kyoto Tower och gick och gick och gick... Här i Tokyo har vi varit i Shinjuku, Shibuya, Akihabara och nu här i Ginza. Igår åkte vi upp i Tokyo Tower vilket var huuur häftigt som helst... Var på 250m höjd. Har fått veta att dom byggt en ny byggnad som heter SkyTree här i Tokyo som tydligen ska bara runt 600m högt och bland de högsta i världen. Har dock inte öppnat för allmänheten än... Vi såg den byggnaden när vi åkte hem från Disney Sea, vilket har varit det bästa hittills som turist i Japan. Hade inga förväntningar överhuvudtaget, ni vet "Disney Sea... som Disney Land... alltså för barn.. aja, vi åker iallafall dit". Men det var så häftigt... Måste upplevas.

Har tusentals bilder från de här två veckorna som jag måste gå igenom när jag får tid. Då ska jag också göra flera inlägg om de olika platserna vi har varit på! Tid får jag nog när jag är tillbaka i Sverige, åker nu på söndag. Var egentligen tänkt att jag skulle åka på lördag, men flyget från Kina till Sverige blev iställt, wiho! Så jag bad dom boka om hela resan till söndagen istället.

Lägger upp ett par bilder i väntan på att jag ska få kraft att ta mig ur den här stora sängen... :-)


Gion, Kyoto


Fushimi Inari, Kyoto


Fushimi Inari, Kyoto


Asakusa (eller jag kommer inte riktigt ihåg vad stället heter...), Tokyo


Disney Sea, Tokyo


Nu ska vi göra oss i ordning så åker vi med Shinkansen till Osaka om ett par timmar!


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Joanna

Hej! Alltså, jag måste bara säga/fråga en sak. Jag var på Arlanda och väntade på min bror som skulle komma med flyget från Beijing nu i söndags och då såg jag dig, för visst var det du? Jag tror det, för det såg ut som du! Fast jag tog mig aldrig chans att fråga, du såg tillräckligt sysselsatt ut, haha. Men du kanske kommer ihåg en blond tjej från flygplatsen/parkeringen som hade röd keps och svart jacka som stirrade en del, för det var i alla fall jag, heheh.. Jag blev så paff bara, att du kom med samma plan som min bror, jag bor inte ens i sthlm så det är inte som att jag hänger här ofta. Jag har bläddrat igenom din blogg lite förut, eftersom jag själv har lust att plugga i Kyoto! (Hittade dig via Go Go Nihons FB-sida). Hur som helst, välkommen tillbaka till Sverige :)

2012-04-09 • 18:11:36
Hemsida: http://jmaj.blogg.se/