Nytt jobb - Go! Go! Nihon

Hej på er! Nu har jag varit i Sverige i snart tre veckor. Har vant mig vid att förstå vad alla säger hela tiden, vant mig vid allt skräp överallt (hemskt egentligen) och att vara blond bland många, många andra, haha. Ibland får jag känslan av att halvåret i Japan knappt har hänt, känns så väldigt långt borta och annorlunda från livet i Sverige. Men så har jag stunderna då jag bara vill tillbaka bums, saknar mina vänner där nåt så fruktansvärt.

Jag blev ju förkyld på planet hem till Sverige, och det är inte förrän nu som det har gått över. Första kvällen i Sverige så tappade jag rösten - och hur kul är det när man vill prata ihjäl sig om Japan och om hur fina solnedgångarna i Sverige är (tittar ut genom tågfönstret och himlen är heeelt orange, så himla häftigt). Hursomhelst, äntligen frisk.

Veckan efter jag kommit hem så började jag jobba på Go! Go! Nihon. Dom flesta av er vet nog vad det är. Jag själv fick hjälp av dom när jag åkte till Japan förra året, fick sjukt bra hjälp och tänkte att det skulle vara så kul att få hjälpa människor i min sits - som också vill uppnå sina drömmar. Och det är precis vad jag gör nu, snacka om att allt har klaffat sen jag bestämde mig för att åka till Japan, haha. Flyttar så snart som möjligt till Stockholm, och har jag tur kan jag göra det redan nästa vecka. Men det får vi se, ropar inte "hej" än så att säga. Har pendlat från min mamma i Västerås varje dag, tar en sisådär två timmar från huset till kontoret i Stockholm. Funkar inte riktigt i längden.

Idag var jag och John på IKEA för att köpa nya möbler och grejer till det nya kontoret på Fridhemsplan. Vi åkte dit 11, nu är klockan 20 och jag väntar på att tåget ska åka från Stockholm, kommer hem typ 21.30, yay. I HELGEN SKA JAG MINSANN SOVA IHJÄL MIG.

Och jaaa, de sista bilderna från Japan ska laddas upp här. Men som ni förstår så har jag haft ganska fullt upp ända sen jag kom till Sverige. Ska försöka fixa med lite sånt i helgen.



» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Joanna

Sjukt kul! Lycka till! Så kanske du får hjälpa mig sen då det blir dags för mig att åka, haha.

2012-05-08 • 00:26:57
Hemsida: http://jmaj.blogg.se/

Michelle

Kul att du fått jobb direkt.

Hur kommer det sig att du åkte hem efter ett halvår och inte ett helt år? Har för mig att du skrivit om det tidigare..

2012-05-28 • 14:47:41
Hemsida: http://fromshanghaiwithlove.blogg.se/