21:12


Sitter just nu och pluggar för fullt. Har bestämt mig för att jag kommer att klara slutprovet som är om en månad, även om jag kanske måste kämpa en del för att komma ikapp med sånt jag har missat/inte förstått. Ni anar inte hur mycket grammatik det är i det japanska språket. Kanji och ord är ju piece of cake att lära sig om man bara hittar rätt metod att komma ihåg allt. Men grammatiken... Puh.

För er som undrar, bredvid en pyttelilla datorn står det en pytte-pytteliten datorliknande sak. Det är min bästa vän i alla lägen häromdagarna. Min elektroniska ordbok - Denshi jisho. Är så glad att jag köpte den, istället för att leta i evigheter i min pocket-ordbok som jag hade med mig hit. Bara att skriva in ord, kanji eller vad som helst så hittar den i princip allt. 


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Cat

Denshi jisho är en underbar uppfinning - fast för mig räcker appen Kotoba! till iPhone så länge. Antar dock att jag måste införskaffa en sån där i framtiden. Kämpa på med provet, att missa något i en japansk skola verkar inte särskilt kul D:

2012-02-02 • 16:40:48
Hemsida: http://mypandahero.wordpress.com

Mamma

Plugghäst!!

2012-02-05 • 10:45:32

Moa

Denshi Jisho, Ruki och plugg. Jag gillar strategin^^

2012-02-08 • 12:40:12
Hemsida: http://momael.blogspot.com