Att slita sig från en påbörjad teckning...



Tog mig lite fri tid igår kväll och började på en teckning. Trodde att jag bara skulle sitta i ett par timmar, för att sen göra den enda läxan vi hade tills idag. Men icke, där sitter jag och märker att det börjar bli bra, med vetskapen om att om jag slutar att rita, så kommer jag aldrig att fortsätta på just den här. Det är lixom bara så jag fungerar. 

Så mitt dilemma:
Fortsätta rita och inte hinna med läxan inför morgondagen, eller träna på de där 24 kanjisarna och istället missa en fin bild...

Hmm...

Jag gick och la mig halv fyra.

Nu ska jag iallafall se till att göra lite nytta utav dagen. Äta lunch/middag och sen tvätta kläder. Brukar åka till ett allmänt tvätt-ställe där man betalar 300yen för en tvätt. Där är väl en sisådär 25kr. Lite av ett rån kan man tycka? Men jag får tid att plugga samtidigt som jag väntar på att tvätten, så det kanske är värt det. (Rena kläder är i och för sig ganska värt det med...)

Visste ni att i Japan tvättar man kläder i kallt vatten?


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
chano

du målar ju så bra !

2012-02-02 • 19:28:17
Hemsida: http://chanos.blogg.se/