Tappar greppet lite då och då

Som jag vetat sen tidigare: Att endast shoppa det man innan har planerat på Yodobashi-gallerian är nästintill omöjligt. När man går runt där på de superstora våningsplanen i höghuset så inser man att man kanske behöver en ny termos, eller varför inte en trådlös datormus, kanske till och med en kastrull i form av en panda? 

Idag hade jag planerat att införskaffa ett filter till kameran, samt ny foundation.

Jag kom tillslut ut ifrån Yodobashi med inte bara nytt filter och foundation, utan också en trådlös kamerautlösare, trådlös datormus, lite andra sminkprylar, mick till datorn, och slutligen en CaffeLatte från Starbucks. 

Det är inte alltid så himla lätt. Däremot så fick jag reda på att jag hade en hel del poäng på mitt poängkort (japaner älskar sådana kort), så jag betalade bara för hälften av grejerna. 

Tro mig, jag slog mig själv på fingrarna flera gånger för att inte plocka på mig småprylar som skulle kunna vara bra att ha. Ibland måste jag påminna min själv om att jag ska lyckas ta med mig grejerna till Sverige sen också. Sen hjälper det inte att CSN skämmer bort en totalt då man pluggar utomlands, måste visserligen betala tillbaka allt - men det är ju lite roligt precis just nu!


Inte min bild: källa


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Jessica

Du får mig att känna mig så mesig som bara flyttat till Paris!! Fan vad kul att flytta tvärs över jorden! Vad är bäst/sämst? :) Åkte till Kina (vet att det inte är samma sak som Japan, hehe) i två veckor för några somrar sen och det kändes ju som att åka till Mars. :P

2012-01-16 • 14:19:34
Hemsida: http://seashellsontheseashore.blogg.se/

Carro Persson

Hur mycket får man låna/månad av csn om man reser utomlands? :)

2012-01-20 • 09:01:38