Godmorgon!

Hej på er. Nu är klockan runt halv 12, och jag vaknade för sisådär en timme sen - vilket inte var särskilt bra då jag skulle träffa husvärden klockan 10 för att skriva kontrakt. Rushade ner till köket så fort jag vaknade men då var det ingen här. Hatade mig själv i några minuter för att jag inte gick upp tidigare och skrev sen ett förlåt-mail till den person jag har haft mailkontakt med och bad den personen att ringa min husvärd för att be om ursäkt och säga en ny tid som passade. Sekunden efter mailet var skickat så kommer han in genom dörren och ursäktar sig för att han är sen. 
 
.... puuuuh. Saaaaafe.
 
Så kontraktet blev skrivet tillslut. 
 
Igår vaknade jag vid två på eftermiddagen och tog det sedan superlugnt fram till halv sju då jag åkte till Ikebukuro för att äta middag och bara kika runt. En japan som jag chattat med tidigare tyckte det var småsynd att jag skulle åka själv, så han kom och mötte upp mig vid stationen. Han hade bokat tid på en kinesisk restaurang som vi knappt hittade till, men det var så gott... Om jag någongång bestämmer mig för att åka till Kina så är det för att äta mat. Lätt.
 
Issy och asgod mat.
 
Efter att ha ätit oss huuur mätta som helst (fattar inte att han beställde in så mycket) så gick vi till det som kallas Sunshine City, vilket jag hade superförväntningar på. Namnet låter som att det är en stadsdel med regnbågens färger och musik och lampor överallt och alla hoppar omkring och skrattar ungefär. Visade sig att det var en stor, grå byggnad med affärer och restauranger - som dessutom hade stängt när vi kom fram. Fick lite "är det här allt?"-feeling.
 
Det här är alltså i delen Ikebukuro, men tydligen så kallas stället ibland för "Ikefukuro",
och uggla på japanska heter "fukuro". Tyckte det var lite roligt faktiskt.
 
Jag råkade hamna på bild också, turist som jag är.

Senare idag planerar jag att kika förbi på kontoret för att se mig omkring och hälsa på Davide (Tokyo-chefen). Har varit där en gång tidigare i år, men får väl se om jag hittar dit igen... 


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント