Tadaima!

Jag är nu tillbaka på plats i Japan. Det var inte sådär jättehärligt att resa i 15 timmar, men jag lyckades iallafall sova bort en tredjedel av tiden. (Och morfar, en annan tredjedel läste jag bort på boken. Den kommer definitivt ta slut innan jag åker hem. :) )

Igår var rena rama kaoset (fast ett kontrollerat kaos) när jag skulle fixa klart alla grejer inför resan. Som tur är hade jag min käre mor till hands som sa till på skarpen om jag t.ex. började fläta håret istället för att leta reda på viktiga papper. Smått förvirrad var jag.
 
Arlanda-bruttor

Kom till Arlanda till slut, fikade med modern och sa sedan adjöken. Det var inte ett riktigt lika stort tårhav under våra fötter som förra året vi sa farväl, antar att det är lite skillnad att åka iväg i 2,5 månad mot 1 år. Jag har dock hört rykten om hur mamma skvätte ner golvet på vägen ut mot bilen efter vårt korta farväl..... Hoppas du torkade upp efter dig.

Bytet i Peking gick bra (hur kan en flygplats vara så stor?!), landade tillslut oskadd på Narita Airport (oskadd, trots de något svullna fötterna) efter att ha sicksackat mellan åskmolnen. Spännande må jag säga. Fixade mig en bussbiljett mot något hotell i Ikebukuro och tog sen en taxi till Kita-Ikebukuro där jag nu bor i ett rum tillsammans med en koreansk tjej som älskar K-Pop. Jag har t.o.m. fått presenter av henne redan. Önskar att jag hade något att ge henne. (Ger henne en kexchoklad i exakt detta nu)
 
Såhär såg det ut i Tokyo när jag for fram på gatorna i flygbussen.

Jaha. Så jag kom hit till huset efter att ha frågat folk som gått förbi vart jag ska ta vägen. Tillslut visade sig att jag stått utanför rätt hus i säkert en halvtimme utan att jag visste om att jag var rätt. Tack farbrorn som var modig nog att knacka på för att fråga! Nu på kvällen har jag varit övertrött och bestämde mig för att åka till Shibuya för att se hur stämningen är där på kvällen (folk ÖVERALLT), åkte istället till Shinjuku för att se hur stämningen var där (folk ÖVERALLT). Gick in på The Hub helt ensam (folk ÖVERALLT) och blev genast uppraggad av ett par japaner, när de råkade titta åt ett annat håll kom det fram ett par andra. Ja, vad ska man säga... :)
 
Här bor en Sofia. Hon kommer tyvärr att smälta bort i den sängen för att det är så kvavt och varmt.

Nu är klockan 2, ska försöka sova snart. Koreanskan (hm, vad var hennes namn nu... Yee Jung nånting...) har tydligen inget att göra om dagarna, så hennes dygnsrytm är inte toppen direkt. Hehe, jag ska nog se till att hon vaknar om mornarna.


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント