Tyfonen Jelawat

Tydligen så är det inte bara vi här i Japan som vet om att vädret är ganska trist just nu. Fick just höra att det tydligen varit på förstasidan i Aftonbladet i Sverige, och står även en hel del om det på nätet. Förstår nu varför folk har sagt till mig att stanna inomhus ikväll, haha. 
 
Huset och fönstren skakar för att det blåser så mycket, hör lite ambulanser då och då, men annars vet jag inte så mycket vad som händer utanför. Tror att det är rätt lugnt faktiskt. Någonstans stod det att det skulle regna 40 cm (?), vilket känns rätt fel i och med att det har slutat regnat för ett tag sen. 
 
Det enda jag funderar på är när ovädret försvinner så att jag kan sova utan att det skakar...
 
 


» Alla kommentares granskas innan visning.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn

E-postadress [visas ej]

Hemsida

Spara dina uppgifter?

Din kommentar

コメント
Pontus

Tja, man kan väl iallafall inte klaga på att det är tråkigt i Japan, antar jag... Jätteroligt att se lite vardagsgrejer också (skyltarna)!
Hoppas bara att tyfonen är någorlunda skonsam så att ingen dör.

2012-10-01 • 11:54:15